BESZÁLLÍTÓ FEJLESZTÉS

Gyakran előfordul, hogy egy lean elvek szerint működő vállalat ugyanolyan szállítási nehézségekkel, minőségi problémákkal küzd, mint azon piaci szereplők, akik nem alkalmazzák a lean menedzsment elveit és gyakorlati eszközeit. Nem elegendő, ha a figyelem központjában ott van a belső termelési folyamatok optimalizálása, a rendelési back-office folyamatok fejlesztése, a karbantartási folyamatok szervezettsége és kiválósága vagy a logisztika és a minőségirányítás felülmúlhatatlan teljesítménye, a teljes ellátási lánc ugyanis a cég fizikai határain túl is kiterjed. A Beszállítók problémái eljutnak a Vevő vállalathoz, ezáltal okozva vevői oldalon is szállítási nehézségeket vagy éppen minőségi problémákat.

Ilyen helyzetekben hasznos, ha a beszállító-fejlesztés irányába fordul a vállalat, amit megtehet saját erőforrásból vagy külső szakértő bevonásával. Utóbbi megoldás előnye, hogy sokrétű tapasztalataira építve az auditor képes objektíven értékelni a helyzetet és kész felállítani egy fejlesztési tervet a Vevő és Beszállító közti koordináció eredményeként. A fejlesztési terv gyakorlati megvalósításában is aktív szerepet vállalunk, képzésekkel, folyamatok reformjával támogatjuk mind a vevői- és beszállítói oldalt.

A beszállítófejlesztési program – a vevői célok meghatározását követően – minden esetben a Beszállítói audittal indul, mely értékelés több területre is kitér:

  • műszaki,
  • minőségi,
  • karbantartási folyamatokat érintő elemzés,
  • logisztikai,
  • költséget érintő elemzés,
  • menedzsment képességek értékelése,
  • Vevő oldaláról stratégiailag kiemelt szempontok szerint vizsgáljuk az aktuális helyzetet.

leancenter beszállító fejlesztés

Az audit eredményeire építve kerül kidolgozásra a beszállító fejlesztési terv, mely a Beszállító és Vevő egyetértésében kerül véglegesítésre. A cél, hogy a feltárt fejlesztendő pontok okait megszüntetve olyan folyamatkörnyezet és -sztenderd épüljön fel, mely biztosítja a Vevő optimális kiszolgálását a Beszállító érdekeinek figyelemben tartásával (win-win helyzet kialakítása).

A közös munkánk kimeneteként:

  • javul a Vevő-Beszállító együttműködése,
  • objektív képet alkotunk a Beszállító képességeiről,
  • csökkennek a Beszállító folyamatproblémái,
  • sztenderd, kézben tartható folyamatokat dolgozunk ki a Beszállítónál,
  • csökkennek a beszerzési költségek,
  • rövidülnek az átfutási idők,
  • javul a Vevő kiszolgálási mutatója.

Tanácsadói támogatásra van szüksége?

Kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot és szakértő kollégák hamarosan felkeresi Önt!

  • Szakterületek

    Szívesen működünk együtt beszállítóival az alábbi szakterületeken: lean menedzsment, minőségirányítás, logisztika, ipari mérnökség, karbantartási rendszerek.

  • Időtartam

    Célunk, hogy rövid határidővel is sikereket érjünk el, ugyanakkor nem ritka a rövid impulzusokban működő de tartós együttműködés a Beszállítók működésének fejlesztése érdekében.

  • Menetrend

    Első lépésként egy működésfejlesztési auditot végzünk a beszállítónál, majd a javaslatokat a Megbízóval közösen priorizáljuk és a Beszállítóval dolgozunk a meghatározott pontokon. Az eredményekről a Beszállítóval közösen számolunk be, rendszeresen.

Rólunk mondták ..

X